تحولات لبنان و فلسطین

کاردار اسبق آمریکا در تهران: نمی توانیم از ایران انتظار داشته باشیم از خودش دفاع نکند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری آخرین خبر،چارلز ناس، کاردار اسبق ایالات متحده آمریکا در تهران، با انتشار یادداشتی در روزنامه واشنگتن پست (Washington Post) با اشاره به برنامه موشکی ایران نوشت: «نمی توان از ایران انتظار داشت که از خودش دفاع نکند.»

روزنامه واشنگتن پست در سرمقاله روز 7 آوریل خود، تحت عنوان "ایران باید هزینه آزمایش های موشکی اش، را پرداخت کند." به اعتراض نسبت به عدم موضع گیری دولت اوباما در مقابل برنامه موشکی ایران پرداخته و از لزوم برخورد قاطع با ایران سخن به میان آورده بود.

چارلز ناس با اشاره به این موضوع می نویسد: «سرمقاله هفتم آوریل واشنگتن پست، تلاشی برای تضعیف بهبود احتمالی روابط با ایران بود؛ کشوری که از تاثرگذارترین کشورها در خاورمیانه است. البته ایران با آزمایش های موشکی اخیر، پرسش هایی جدی در رابطه با مقاصد خود به وجود آورده است اما هیچ کس تا کنون موشک های ایران را مورد بررسی قرار نداده و حتی اینکه این موشک ها بالستیک باشند، موضوعی قابل بحث است.

اینکه قطعنامه سازمان ملل تنها از ایران "خواسته است" آزمایش های موشکی خود را متوقف کند نیز موضوعی بسیار مهم است چرا که نشان دهنده این حقیقت است که درخواستی محکم تر، مورد تایید قرار نگرفته است. کشورهای دیگر نیز در مورد حقایق شک و تردید دارند.»

در ادامه این یادداشت آمده است: «هیئت تحریریه واشنگتن پست نیز با انتشار سرمقاله هفتم آوریل، حقایق سیاسی و نظامی در منطقه خاورمیانه را نادیده گرفت. سه دهه تحریم، مدرن سازی نیروهای مسلح را برای ایران بسیار سخت کرده است و جنگ هشت ساله با عراق نیز موجب تضعیف قابلیت های نظامی ایران شده است.

اما در همین زمان عربستان سعودی و دیگر کشورهای خلیج [فارس] میلیاردها دلار برای خرید مدرن ترین تجهیزات نظامی سرمایه گذاری کرده و عربستان سعودی حتی روسیه را در هزینه های تسلیحاتی پشت سر گذاشت. علاوه بر این، تشکیل اتحاد کشورهای سنی توسط عربستان علیه ایران، نیز تهدیدی برای این کشور است.»

چارلز ناس در انتهای این یادداشت آورده است: «نمی توان از ایران توقع داشت که از خودش دفاع نکند.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.